Título:
|
Teaching symbolic language to non-native speakers
|
Autor/a:
|
Bonet Dalmau, Jordi; Alsina Aubach, Montserrat
|
Otros autores:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtica Aplicada III; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Disseny i Programació de Sistemes Electrònics; Universitat Politècnica de Catalunya. TN - Grup de Recerca en Teoria de Nombres; Universitat Politècnica de Catalunya. CIRCUIT - Grup de Recerca en Circuits i Sistemes de Comunicació |
Abstract:
|
In this paper, we describe how an on-line resource, primarily intended to improve the proficiency in a foreign language, can also facilitate the understanding of the symbolic language in an engineering degree course. We think that thanks to the use of this resource, a course in an engineering degree
can tackle both the challenge of teaching symbolic language to non-native speakers and the challenge of doing this without losing insight into the concepts that appear in the course. |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Aprenentatge de llengües -English language--Technical English--Study and teaching -Anglès tècnic--Ensenyament |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Artículo - Versión publicada Objeto de conferencia |
Compartir:
|
|