Título:
|
Engaging students in an e-learning experience : how to manage information resources through wikis and web blogs
|
Autor/a:
|
Ferran Ferrer, Núria; Vaquer-Suñer, Cristina; Bonich Puch, Mònica; Santos-Hermosa, Gema
|
Abstract:
|
The purpose of this paper is to describe the collaboration between librarians and scholars, from a virtual university, in order to facilitate collaborative learning on how to manage information resources. The personal information behaviour of e-learning students when managing information resources for academic, professional and daily life purposes was studied from 24 semi-structured face-to-face interviews. The results of the content analysis of the interview' transcriptions, highlighted that in the workplace and daily life contexts, competent information behaviour is always linked to a proactive attitude, that is to say, that participants seek for information without some extrinsic reward or avoiding punishment. In the academic context, it was observed a low level of information literacy and it seems to be related with a prevalent uninvolved attitude. |
Abstract:
|
El propósito de este trabajo es describir la colaboración entre bibliotecarios y académicos de una universidad virtual, con el fin de facilitar el aprendizaje colaborativo en cómo gestionar los recursos de información. El comportamiento informacional personal de los estudiantes de e-learning en la gestión de recursos de información para propósitos académicos, profesionales y cotidianos se estudió a partir de 24 entrevistas cara a cara semiestructuradas. De los resultados del análisis de contenido de las transcripciones de la entrevista, cabe destacar que en el lugar de trabajo y en los contextos de la vida diaria, un comportamiento informacional competente está siempre ligada a una actitud proactiva, es decir, que los participantes buscan información sin una recompensa extrínseca o evitar el castigo. En el ámbito académico, se observó un bajo nivel de alfabetización informacional que parece estar relacionada con una actitud prevalente de poca implicación. |
Abstract:
|
El propòsit d'aquest treball és descriure la col·laboració entre bibliotecaris i acadèmics d'una universitat virtual, amb la finalitat de facilitar l'aprenentatge col·laboratiu en com gestionar els recursos d'informació. El comportament informacional personal dels estudiants d'e-learning en la gestió de recursos d'informació per a propòsits acadèmics, professionals i quotidians es va estudiar a partir de 24 entrevistes cara a cara semi-estructurades. Dels resultats de l'anàlisi de contingut de les transcripcions de l'entrevista, cal destacar que en el lloc de treball i en els contextos de la vida diària, un comportament informacional competent està sempre lligada a una actitud proactiva, és a dir, que els participants busquen informació sense una recompensa extrínseca o evitar el càstig. En l'àmbit acadèmic, es va observar un baix nivell d'alfabetització informacional que sembla estar relacionada amb una actitud prevalent de poca implicació. |
Materia(s):
|
-information literacy -blogs -blogs -social software -reference managers -librarians -competències informacionals -blocs -programari social -gestors bibliogràfics -bibliotecaris -competencias informacionales -gestores bibliográficos -software social -bibliotecarios -Electronic information resource literacy -- Study and teaching (Higher) -Bibliographical citations -Library orientation -Alfabetització digital -- Ensenyament universitari -Referències bibliogràfiques -Biblioteques -- Formació dels usuaris -Alfabetización digital -- Enseñanza universitaria -Referencias bibliográficas -Bibliotecas -- Formación de usuarios |
Derechos:
|
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat, tal com queda estipulat en la llicència d'ús
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/ |
Tipo de documento:
|
Objeto de conferencia |
Editor:
|
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
|
Compartir:
|
|