Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/29002
Título:
|
Els joves que viuen entre cultures: un nou repte educatiu
|
Autor/a:
|
Massot Lafon, Ma. Inés (María Inés)
|
Otros autores:
|
Universitat de Barcelona |
Abstract:
|
Aquest article és una aproximació a l'estudi de la mal anomenada segona generació d'immigrants per a poder comprendre com viuen aquests joves entre cultures. ¿Quins sentiments i conductes genera aquesta situació? ¿Amb qui i quan se veu en la necessitat d'identificar-se amb un o altre grup? ¿Com es situa amb respecte a la cultura majoritària i al grup familiar d'origen? ¿Quins són els seus grups de participació i pertenença? ¿Quines respostes reben del seu entorn? ¿Aquesta situació és vivida com un avantatge o com un desavantatge?. En definitiva, es tracta d'abordar i analitzar comprensivament les avantatges i les dificultats d'aquesta generació que viu "entre cultures" i s'ofereix un model explicatiu denominat "Model de pertenença i competències culturals". També s'exposen algunes recomanacions educatives amb l'objectiu d'optimitzar els processos educatius i que les avantatges de les seves competències pluriculturals puguin ser aplocables a tot l'alumnat e incorporat al currículum del futur. |
Fecha de creación:
|
28-09-2012 |
Materia(s):
|
-Educació intercultural -Joventut -Emigració i immigració -Etnicitat -Multicultural education -Youth -Emigration and immigration -Ethnicity |
Derechos:
|
(c) ICE Universitat de Barcelona, 2004
|
Tipo de documento:
|
Artículo Artículo - Versión publicada |
Editor:
|
ICE Universitat de Barcelona
|
Compartir:
|
|
Mostrar el registro completo del ítem