Abstract:
|
Les persones candidates a ocupar un lloc de treball, fins i tot poc qualificat i retribuït, hauran d’estar preparades si volen desenvolupar prou bé les tasques especí fiques de l’ofici o ocupació determinada i conèixer i aplicar principis de sostenibilitat social i ambiental.
El mòn laboral demana uns nivells de formació específics que moltes persones no posseeixen per diferents motius; associats a l’anomenat “fracàs escolar” (o simplement a la falta d’una correcta escolarització), a veure’s afectades per
canvis d’ocupació deguts a reestructuracions empresarials, a una situació d’atur de llarga durada, etc. Així pot augmentar encara més les possibilitats d’iniciar una dinàmica que porti a l’exclusió laboral i social amb els greus problemes que pot generar a mig i llarg termini.
Si volem evitar greus dificultats a persones que poden pertànyer al col.lectiu esmentat en el paràgraf anterior o que volen buscar feina amb una millor preparació, hem de dissenyar accions formatives-laborals.
En aquest treball s’ha dissenyat un programa formatiu de jardineria d’acord amb una acció formativa-laboral d’una durada de dos anys (poden fer-se variacions en funció d’altres durades i itineraris formatius). Amb referència a les edats de les persones candidates es poden fixar franges prioritàries a partir de les necessitats.
En una primera etapa el programa formatiu dedica més temps a una preparació en aula convencional i de tecnologia, disminuint després això a favor d’ocupar- se més de les tècniques pròpies de l’ofici. |