Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/9624
Título:
|
Estudi del comportament aerodinàmic de l'aleró davanter d'un vehicle de competició
|
Autor/a:
|
Sala Capdevila, Gil; Riera Mallol, David
|
Otros autores:
|
Crespo Artiaga, Daniel |
Abstract:
|
En aquest treball s'estudia el comportament d'una secció de l'aleró davanter d'un vehicle de competició Formula Renault. L'aleró consta de dues parts, una ala inferior fixa i un flap superior amb angle d'atac regulable al qual aquesta temporada s'ha afegit un nou apendix aerodinàmic anomenat gurney. El treball consta de dues parts. D'una banda s'han mesurat els coeficients aerodinàmics experimentalment per diferents angles d'atac amb i sense gurney emprant una balança de 3 components en un túnel de vent. Per fer el treball s'ha disposat d'un aleró de mida real. D'altra banda, s'ha simulat el flux al voltant de l'aleró en les mateixes condicions que al laboratori i s'han calculat els coeficients aerodinàmics que s'han comparat amb les dades experimentals. Amb aquesta informació s'ha obtingut el diagrama drag polar de l'aleró. Els resultats experimentals concorden amb les simulacions numèriques dins d'un marge d'error acceptable i mostren que la incorporació del gurney és irrellevant a angles d'atac molt baixos però incrementa substancialment la força d'antisustentació a angles elevats. |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Aeronàutica i espai::Aerodinàmica -Airplanes--Models--Aerodynamics -Aerodynamics -Aerodinàmica -Túnel de Vent -Simulació numèrica -Aerodinàmica -Fórmula 1 (Automòbils) |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Trabajo/Proyecto fin de carrera |
Editor:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Compartir:
|
|
Mostrar el registro completo del ítem