Abstract:
|
L'expansió de les tecnologies de la informació, i en particular de l'ús de
l'Internet està provocant un impacte sociocultural sense precedents. Tot i
que sembla ser que l'educació del nostre país s'està adaptant a aquests
nous temps (introduint, per exemple, el llibre digital, la pissarra digital i les
plataformes d'aprenentatge virtual), és necessari saber que les tecnologies
de la informació van més enllà, i que existeixen una gran quantitat de serveis
i aplicacions a la xarxa que poden tenir implicacions favorables en l'educació.
La Web 2.0 és aquella que, entre d'altres característiques, és coneguda per
potenciar la participació i interacció entre els usuaris i fer que aquests siguin
els autèntics protagonistes del contingut generat a la xarxa. Els trets
característics d'aquesta nova Web (la qual també es coneix com a Web
Social), i la gran quantitat de serveis i aplicacions que hi ha a la xarxa, ens
obre la porta als educadors a una gran quantitat de recursos educatius.
La Web 2.0 en l'ensenyament de les matemàtiques intenta generar un recurs
per a aquells professors que vulguin fer servir eines de la Web 2.0 en les
seves classes. Així, el treball parteix d'un anàlisi de les possibles
implicacions que pot tenir la Web Social en l'educació en general. Per tal de
fer aquest anàlisi, es realitza un estudi de les característiques principals d'un
conjunt de serveis i aplicacions, i s'estudien les seves corresponents
implicacions educatives.
A partir d'aquest anàlisi general, aquest treball exposa un conjunt d'activitats i
guies que usen serveis i aplicacions de la Web 2.0 per a l'ensenyament de
les matemàtiques. Moltes d'aquestes activitats estan pensades per a dur-les
a l'aula, i per tant hi podem trobar des de la gestió de l'aula, fins a la
temporització recomanada, així com els objectius didàctics esperats.
En conclusió, la Web 2.0 en l'ensenyament de les matemàtiques intenta
mostrar les possibilitats que ens ofereix la Web 2.0 tant en l'educació en
general, com l'educació matemàtica, mitjançant un anàlisi des d'una
perspectiva educativa de les tipologies més rellevants de la xarxa i la creació
d'una sèrie de recursos matemàtics que fan ús de serveis i aplicacions 2.0. |