Título:
|
Controlling individual agents in high-density crowd simulation
|
Autor/a:
|
Pelechano Gómez, Núria; Allbeck, Jan; Badler, Norman
|
Otros autores:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics; Universitat Politècnica de Catalunya. MOVING - Grup de Recerca en Modelatge, Interacció i Visualització en Realitat Virtual |
Abstract:
|
Simulating the motion of realistic, large, dense crowds of autonomous agents is still a challenge for the computer graphics community. Typical approaches either resemble particle simulations (where agents lack orientation controls) or are conservative in the range of human motion possible (agents lack psychological state and aren't allowed to 'push' each other). Our HiDAC system (for High-Density Autonomous Crowds) focuses on the problem of simulating the local motion and global wayfinding behaviors of crowds moving in a natural manner within dynamically changing virtual environments. By applying a combination of psychological and geometrical rules with a social and physical forces model, HiDAC exhibits a wide variety of emergent behaviors from agent line formation to pushing behavior and its consequences; relative to the current situation, personalities of the individuals and perceived social density. |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica::Infografia -Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica::Intel·ligència artificial::Agents intel·ligents -Collective behavior -- Computer simulation -Intelligent agents (Computer software) -Three-dimensional imaging -Three-dimensional graphics and realism -Animation -Multituds -- Simulació per ordinador -Agents intel·ligents (Programari) -Infografia tridimensional |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Artículo - Versión publicada Objeto de conferencia |
Compartir:
|
|