Competition and well-being
Brandts, Jordi
Riedl, Arno
Winden, Frans van
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Institut d'Anàlisi Econòmica

Data: 2006
Descripció: 43 p.
Resum: We study the effects of competition in a context in which people's actions can not be contractually fixed. We find that in such an environment the very presence of competition does neither increase efficiency nor does it yield any payoff gains for the short side of the market. We also find that competition has a strong negative impact on social well-being, the disposition towards others, and individually experienced well-being, the emotional state, of those on the long side of the market. We conjecture that this limits the possibilities of satisfactory interaction in the future and, hence, has negative implications for efficiency in the longer-run.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l'institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers
Col·lecció: Working papers ; 608.04
Document: Working paper
Matèria: Competència econòmica



44 p, 281.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers > Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmic. Documents de treball

 Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2022-07-16



   Favorit i Compartir