Abstract:
|
Aquest TFM recull un compendi de recursos d’ESF que es poden utilitzar en
l’ensenyament de Tecnologia des de l’ESO fins al Batxillerat. Les activitats proposades
guien a l’alumnat des de 2n d’ESO fins a primer de Batxillerat a dissenyar una instal·lació
solar FV capaç de generar electricitat i donar-li qualsevol ús a aquesta energia. A 2n
d’ESO aprendran a sumar i restar mòduls FV, igual que les piles, i faran una maqueta
d’una làmpada alimentada amb ESF. Després, a 3er d’ESO s’analitzarà les
característiques dels mòduls FV. A 4rt d’ESO, reflexionaran sobre la implementació de les
energies renovables en les instal·lacions dels habitatges finalitzant amb un mapa
conceptual. A 1er de Batxillerat, l’alumnat ha de ser capaç de dissenyar una instal·lació
senzilla i que compleixi amb un requeriment. A nivell metodològic, primer s’ha fet una
descripció de les tipologies de metodologies utilitzades més utilitzades i després s’han
analitzat els trets més característics de l’aprenentatge cooperatiu i la metodologia de
l’ABP, essent aquesta última la base de tots els recursos generats. Aquests recursos no
s’han posat en pràctica, però l’objectiu d’aquest recursos ha estat clar des del principi
d’aquest TFM: que l’alumnat augmenti el seu rendiment acadèmic utilitzant la metodologia
de l’ABP i fer que l’ESF estigui més a l’abast de l’alumnat ja que és un tema d’actualitat. |