Abstract:
|
Català: Avui en dia, una de les mancances més importants de la societat d’aquest país dins del món
globalitzat en el que es viu, és la manca de coneixement d’una tercera llengua i en concret, de
l’anglès. Així, l’alumnat presenta un nivell de coneixement d’anglès molt deficient que marcarà
el seu futur laboral i el seu progrés professional. I molt més, si es compara el nivell d’anglès
amb el d’altres països de la Unió Europea.
En el centre on es treballa aquest projecte s’han plantejat millorar el nivell d’anglès dels seus
alumnes per tal de que afrontin tant la seva vida d’estudiant com professional des d’una millor
posició. Per tal d’assolir aquest objectiu, i a nivell de llengües, res millor que utilitzar aquesta
llengua en altres àmbits i situacions més reals que no siguin la pròpia classe de llengua
anglesa. Per això, s’ha proposat dur a terme la docència de la matèria de tecnologia en
anglès. D’aquesta manera els alumnes podran utilitzar l’anglès en altres situacions, espais i
contexts que enriquiran el seu ús i coneixement de la llengua.
Per a que aquesta nova experiència sigui tot un èxit, es realitza aquest primer projecte
preliminar que permet conèixer dues vessants de la implantació de la docència en anglès.
D’una una banda, fa una activitat de recerca de tots els programes existents i de les millors
pràctiques en la docència en anglès i de l’ altra, porta a terme una experiència pràctica sobre
la docència de tecnologia en anglès per copsar el grau d’acceptació i aprenentatge dels
alumnes i les possibles dificultats que es poden donar per tal de preveure-les i proposar
solucions encaminades a superar-les. |