Abstract:
|
Català: En aquest treball s’analitza l’ús de les Tecnologies de la informació i la Comunicació (TIC) en
l’ensenyament i, en particular, en el de les Matemàtiques. La importància de la seva introducció en
el mon educatiu, es fa patent per l’evolució que ha tingut la tecnologia, principalment en quan a
ordinadors i xarxes de comunicació. L’aparició del PC (ordinador personal) va ser decisiva per
l’ensenyament a l’aula i a casa. La de Internet i els dispositius mòbils, ha donat la possibilitat
d’aprendre i ensenyar amb uns mètodes nous i amb uns recursos educatius accessibles des de
qualsevol lloc i en qualsevol moment, no només a l’aula. Actualment, aquesta accessibilitat arriba
fins i tot a dispositius que porta permanentment la persona, com els telèfons mòbils amb connexions
de tarifes planes i xarxes inalàmbriques a tot arreu.
S’estudia l’impacte de diverses eines TIC i s’analitzen les seves característiques i funcions
com la: comunicació, motivació, investigació, treball col·laboratiu, avaluació i seguiment, presentació
i organització del treball, etc. Les TIC tenen una sèrie d’avantatges i desavantatges en la docència
que son analitzades al treball. També es posen exemples d’aplicacions aptes per l’ensenyament a les
Matemàtiques i pel desenvolupament de recursos docents. Finalment, s’exposen uns casos pràctics
basats en l’ús de AutoCAD per a la comprensió de volums i altres conceptes de Geometria plana i,
per últim uns casos d’ús de la fulla de càlcul EXCEL en la seva aplicació en l’ensenyament del càlcul
de les Matemàtiques. Amb AutoCAD, els exercicis desenvolupats son: triangles, polígons, tangències
y còniques pel desenvolupament de la noció de volum i cossos plans. En quan a l’EXCEL, els exercicis
tracten sobre: sistemes de numeració, canvi de base, estadística, correlació lineal i funcions. |