Abstract:
|
Català: El treball que he elegit tracta de les noves eines tecnològiques que s’apliquen a la classe
de matemàtiques a Secundària, en concret a l’ús de la pissarra digital. Crec que cal
potenciar aquesta nova forma de treballar perquè ofereix noves estratègies amb l’objectiu
de millorar l’aprenentatge dels continguts curriculars i les competències bàsiques.
Això m’ha dut a interessar-me per analitzar quins són els avantatges que ens pot
proporcionar l’ús de la pissarra digital per poder oferir a l’alumnat activitats atractives i
motivadores que afavoreixin la seva participació a l’aula i la interactuació del grup-classe
He exposat alguns dels programaris més representatius amb les seves característiques,
possibilitats didàctiques, avantatges i diferències. He fet una selecció dels recursos
disponibles classificats segons els continguts curriculars. Hi ha aplicacions que tenen
materials preparats, alguns inclús abasten tot el currículum de matemàtiques en tots els
nivells i alguns altres estan elaborats per centres i per professors. Amb això es veu que hi
ha una recerca i un intercanvi de coneixements molt profitós.
He elegit una unitat didàctica de 3r ESO i he fet la mateixa activitat amb diferents
programes per veure les seves diferències. He dissenyat unes sessions amb continguts,
metodologia i exercicis desenvolupats amb la PDI. He intentat que fos entenedor, que
tingués molt suport visual per fer-ho atractiu i que tingués en compte, la teoria i l’aplicació
de la teoria a la vida real.
Finalment voldria insistir en que l’ús de les TIC i la pissarra digital constitueixen una eina
molt valuosa a l’aula perquè permet transmetre a més de coneixements i habilitats,
actituds ja què una classe pot ser molt cooperativa quan disposa d’un mitjà audiovisual
interactiu. |