Abstract:
|
El sistema d'avaluació a partir d'examens tipus test pot presentar certes dificultats a l'hora d'escollir la manera més justa de puntuar.
Així, per exemple, cal tenir en compte que si es valoren igual totes les preguntes independentment de la seva dificultat, s'esta cometent una 'petita injustícia' vers aquells alumnes que contesten bé les preguntes més dificils. D'altra banda, per un professor pot resultar realment complicat arribar a establir els pesos que mesurin el grau de dificultat que una pregunta determinada pot representar pels alumnes.
Així mateix, resulta molt dificil saber si una pregunta s'ha formulat de manera prou clara o si no s'ha entes prou bé.
Una altra dificultat es pot presentar a l'hora d'avaluar equitativament els diferents grups amb examens diferents. la que, si els examens són de diferents dificultats, dos alumnes amb un nívell similar de coneixements poden treure notes que no ho reflecteixin.
És per aixo, que cal arribar a un sistema de puntuació que tingui en compte la dificultat de les preguntes i ho reflecteixi a la nota final sense que el professor hagi de ser el 'responsable' d'establir uns pesos.Inicialment, els nostres principals objectius s'encaminen a estudiar els següents problemes:
Com avaluar la dificultat i la discriminació de preguntes en una prova tipus test. Intentar establir
noves mesures per a calcular aquests parametres i mirar quina relació hi ha entre aquestes ¡les
emprades actualment en la correcció d'examens a la UPc.
Com determinar el nivell de coneixements que té un estudiant a partir de les seves respostes a l'examen, en funció deis parametres anteriors.
Com detectar examens que s'han contestat a l'atzar, de manera incompleta, .. |