Abstract:
|
El treball es basa en dos conceptes: un específic, tractant el tema de la representació de
detalls constructius al CFGS Desenvolupament i Aplicació de Projectes d’Edificació
impartit al centre de Formació Professional on he realitzat les pràctiques, i un transversal
que comporta l’adquisició i millora de competències digitals, aprenentatge d’eines que
proporciona Internet per l’adquisició i difusió d’informació d’una manera eficient i
responsable a través de la sindicació de continguts i la creació d’un blog recull dels detalls
constructius realitzats. Els problemes que intenta resoldre aquest treball són:
- Problemes per a entendre i representar els elements constructius com a eina de
comunicació amb altres professionals de l’edificació,
- Els detalls constructius perden importància per als professionals, hi ha més interès per la
imatge que pel funcionament dels edificis,
- L’eina Internet és la més utilitzada per a l’obtenció d’informació però s’utilitza de manera
ineficient.
Mitjançant la proposta de metodologies alternatives a les utilitzades al centre i una
programació diferent del crèdit 5 de l’esmentat CFGS, el treball arriba als següents
objectius:
- Proporcionar una sèrie d’eines i pautes de representació de detalls constructius basades
en el coneixement dels elements que composen les edificacions.
- Mitjançant la pràctica guiada els alumnes i les alumnes prendran consciència de la utilitat
de la representació com a forma de comunicació amb els professionals de la família
d’edificació.
-Creació de un blog recull dels detalls constructius realitzats, prèvia explicació de diferents
eines TIC per l’adquisició i participació activa a la xarxa.
L’interès perquè els alumnes i les alumnes aprenguin els processos mitjançant els quals
poden arribar a representar detalls constructius d’una manera eficient i ben documentada
és el que mou el treball. S’aplicaran metodologies basades en l’ensenyamentaprenentatge
i l’assoliment de competències digitals mitjançant el tractament de sindicació
de continguts i creació conjunta de tot el grup classe amb un blog recull dels treballs
realitzats pels alumnes i les alumnes i els continguts teòrics explicats pel
professor/professora. |