Abstract:
|
Aquest TFM tracta sobre l’innovació de la metodologia CLIL a les aules de Catalunya. El
CLIL (Content and language Integrated Learning) no és més que impartir una matèria o
part d’aquesta en una llengua estrangera. La nova visió de la societat ens impulsa a una
societat plurilingüística i multicultural, és per això que és necessari introduir la llengua
estrangera en les primeres etapes de l’educació. Un cop instal·lat el Pla Bolonya als
estudis universitaris, es comença a treballar amb sistemes CLIL a primària, secundària i
Batxillerat.
El treball consisteix en la programació de la unitat didàctica del tema de Forces i
Estructures ubicada a 3r d’ESO. La llengua estrangera impartida és l’anglès, doncs és la
llengua més utilitzada en tots els centres, i l’anomenada “llengua universal” a nivell
mundial. Les activitats programades per dur a terme la unitat són molt variades i
didàctiques. A més a més totes inviten a la comunicació tant oral com escrita de l’anglès,
doncs és uns de les claus en la metodologia CLIL. Totes les activitats van acompanyades
del material docent per tal de saber la temporització de cada una i l’avaluació. Es
combinen les classes teòriques, amb classes pràctiques, classes d’aprenentatge entre
iguals, de treball cooperatiu...
L’adaptació d’un tema del currículum en llengua estrangera requereix formació per part
del professorat i molta preparació prèvia abans d’impartir-lo. Aquesta metodologia és molt
beneficiosa i motivadora per l’alumnat i els permet intervenir activament en l’ensenyament i
aprenentatge de la unitat. |