Abstract:
|
La “plataforma interdisciplinar pel desenvolupament del pensament crític autònom i
respectuós” és un marc que delimita uns espais amb l’objectiu principal d’aconseguir
potenciar diferents aspectes del procés d’ensenyament – aprenentatge. Aspectes, com
ara, l’acció tutorial, acompanyant i ampliant el Pla d’Acció Tutorial del centre; la
interdisciplinarietat, com a element integrador de l’equip docent, fomentant recursos
organitzatius i metodològics i la comunicació entre els departaments del centre;, i el
creixement personal de l’alumnat, oferint un espai de participació i interacció del grup
classe. I tot això, des de la utilització de recursos web 2.0, per tal d’aconseguir, per una
banda, aproximar les activitats d’aprenentatge al medi de l’alumnat d’avui, i, per altre
banda, per obrir-los una escletxa cap al munt de possibilitats que aquest ofereix, a part de
ser utilitzat per divertir-se.
La finalitat principal del projecte consisteix en acostar l’ús de les noves tecnologies, i en
especial el món web 2.0, a l’alumnat d’un centre d’Educació Secundària Obligatòria,
mitjançant una nova aplicació que conté una sèrie de recursos d’ampliació o reforç de
coneixements.
Es crea un marc de treball, que per l’elaboració del prototip tindrà format tipus bloc, que
consta de tres apartats diferenciats: el tema d’avui, on els alumnes setmanalment
prepararan entrades sobre temes que els interessin i que vulguin comentar amb els
companys del grup classe; l’acció tutorial, on es penjaran recursos que utilitzin la filosofia
per recolzar els temes treballats a tutoria; i la interdisciplinarietat, pàgina des d’on es
convida a treballar temes de síntesi de vàries matèries mitjançant l’aprenentatge basat en
projectes, amb format webquest o similar.
Amb aquest projecte es pretén encomanar entusiasme envers les possibilitats que
ofereixen metodologies innovadores d’ensenyament – aprenentatge mitjançant la creació
d’una eina Tic per aproximar-se a la realitat de l’alumnat (web, bolc, facebook,..),oferint
recursos a partir d’una sèrie de programes educatius i de diferents portals web que
fomenten l’aprenentatge col·laboratiu dels docents cap a l’activitat professional del s.XXI. |