Abstract:
|
El present document consisteix en el projecte final de carrera de l’alumne Jordi Puncernau
Jeremias tutoritzat per Rafael Marañón González.
L’edifici seleccionat va ser construït a mitjans del segle XX destinat a cel·les per als peregrins
que volien visitar el Monestir i el bar de la plaça i aquest document vol projectar una adaptació
i canvi d’ús cap a la utilització del mateix en hotel de tres estrelles amb idèntica finalitat i també
proposat per als excursionistes.
Aquest projecte consta d’una descripció històrica de l’entorn de l’edifici per falta d’informació
del mateix, fent èmfasi amb la importància d’aquest entorn tan privilegiat.
Pel que fa a la memòria descriptiva s’ha fet amb la intenció de reflexar la situació de l’edifici en
el seu entorn i aprofundint en l’obligat compliment de la normativa, especialment del Codi
Tècnic de l’edificació, de la Ley de Ordenación de la Edificación i també en l’Ordre de 8 de
juliol del 2003, per la qual es modifica l’ordre del 6 d’octubre de 1987, en la que s’estableixen els
requisits mínims d’infraestructures en els allotjaments turístics de Catalunya. Per suposat com que
aquest edifici projectat podrà ser utilitzat per tota persona, també s’ha tingut en compte aspectes
de la Llei d’Accessibilitat.
En la memòria constructiva es redacta totes les parts de l’edificació, per tal que quedi clar la seva
nova distribució amb els nous murs divisoris i una nova instal·lació de que s’han dissenyat tenint
en compte la funcionalitat que se li vol donar i aportant tècniques de reutilització d’aigües i
aprofitament del sol per a escalfar-la, també se li dona importància a la instal·lació de la llum amb
la seva distribució i donant èmfasi al baix consum de les llums a utilitzar. Tot plegat per que sigui
un edifici amb baixes despeses i un referent a l’Abadia en temes mediambientals.
Finalment amb uns annexos per complimentar la informació abans descrita amb catàlegs
comercials dels productes emprats.
La documentació gràfica acompanya i recolza la documentació escrita , sense treure importància a
cap de les dues parts. |