Abstract:
|
El present projecte presenta un pla de negoci d’una empresa que té com a principal activitat
de negoci el fet de proporcionar un servei massatges per a empleats de diferents empreses
al mateix lloc de treball.
En ell s’identifica i s’analitza l’oportunitat de negoci, s’estudia l’entorn on s’ubicarà l’empresa
per donar coherència als plantejaments posteriors i es desenvolupen les estratègies
necessàries de cara a posicionar-se en el mercat. A més, es dissenyen els processos
necessaris per dur a terme l’activitat i es descriu l’estructura de l’empresa i les
característiques dels empleats que en formaran part. Finalment, s’efectua un anàlisi de la
viabilitat econòmica del projecte.
La proposta general de pla d’empresa conté les següents parts:
Presentació de l’empresa, antecedents, idea de negoci, avantatge competitiu, missió i
valors corporatius
Anàlisi de l’entorn político-legal, social i econòmic, així com de l’entorn específic de
l’empresa, competidors directes, potencials, proveïdors.
Pla de màrqueting.
Pla d’operacions
Pla d’estructura i RRHH.
Pla de viabilitat econòmica i financera
En el seu annex, el pla de negoci també inclou el projecte d’activitat del local que serà seu de
l’empresa, així com una descripció detallada de totes les fases de realització del projecte i
una valoració econòmica del mateix.
Observant les conclusions del projecte, hi ha suficients raons que fan pensar en que hi ha un
lloc en el mercat per a que aquesta empresa pugui desenvolupar la seva activitat i
consolidar-se en el mercat empresarial barceloní. |