Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/10854/5017
Títol:
|
Factors que condicionen l’experiència i els resultats escolars dels infants tutelats residents en CRAE. Revisió de la literatura
|
Autor/a:
|
Garcia Molsosa, Marta
|
Altres autors:
|
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya |
Notes:
|
L’article descriu la situació i les particularitats dels
infants i adolescents en acolliment residencial a Catalunya
dins el context escolar. Partint de les dades
recollides recentment en el marc del projecte d’investigació
europeu YiPPEE, s’exposen alguns factors
que permeten comprendre la vulnerabilitat de la seva
situació a partir de l’anàlisi de les aportacions de la investigació
i literatura científica sobre les variables que
incideixen en les elevades taxes de fracàs escolar que
presenten. En l’article es suggereixen algunes línies
d’investigació educativa per avançar en la lluita contra
el fracàs escolar d’aquest col·lectiu, amb la voluntat de
contribuir a situar aquesta problemàtica dins les prioritats
del sistema de protecció i d’educació i generar
alternatives a la realitat actual que permetin superar
la situació de desavantatge social que pateixen aquests
infants i adolescents i els obstacles i dificultats que es
troben els seus itineraris educatius. Partint de la premissa que l’educació formal hauria de ser, per a aquest col·lectiu, una gran oportunitat per
al reeiximent personal i la participació social i posant de manifest que les dades i investigacions
sobre la temàtica indiquen que encara queda molt camí per recórrer. |
Matèries:
|
-Fracàs escolar -Acolliment familiar -Resiliència (Tret de la personalitat) -Educació inclusiva |
Drets:
|
Tots els drets reservats
|
Tipus de document:
|
Article info:eu-repo/publishedVersion |
Publicat per:
|
Universitat de Girona
|
Compartir:
|
|
Text complet d'aquest document
Mostra el registre complet del document