To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/4973

Bridges between individuals and communities: dialogic participation fueling meaningful social engagement
Tellado, Itxaso
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
This article presents the narratives of non-academic women who have made essential contributions to their community, and their own lives as well, drawing on their involvement in an adult school. We discuss how dialogic participation in lifelong learning activities may (or may not) prompt people to become active social agents in their communities. Through dialogic participation ordinary individuals whose voices have been always silenced, become active stakeholders in the community they belong to, making relevant contributions, which improve their own lives and the community as well. Drawing on personal narratives we re-construct the trajectories of these women as active social agents in their communities, looking on them through the lenses of their participation in lifelong learning activities. This evidence illustrates how dialogic adult education may become a way for undeserved groups to become empowered and make real changes in our society. Este articulo presenta las narrativas de mujeres no académicas que han hecho contribuciones esenciales a sus comunidades, y en sus propias vidas, desde su participación en la escuela de persones adultas. Se discute cómo la participación dialógica en el aprendizaje a lo largo de la vida puede (o no) hacer que las personas se conviertan en agentes sociales activos de su comunidad. Mediante la participación dialógica personas corrientes cuyas voces han sido siempre silenciadas, se convierten en miembros activos de la comunidad a la que pertenecen, haciendo contribuciones relevantes y mejorando su propia vida y al mismo tiempo su comunidad. Partiendo de narrativas personales se reconstruyen las trayectorias de estas mujeres como agentes sociales activos en sus comunidades, mirándolas a través de los lentes de su participación en las actividades de aprendizaje a lo largo de la vida. Esta evidencia ilustra cómo la educación dialógica de personas adultas puede servir a grupos infrarrepresentados a sentirse empoderadas y hacer cambios reales en nuestra sociedad.
-Dones
-Educació permanent
-Participació social
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Article
info:eu-repo/publishedVersion
Hipatia Press
         

Full text files in this document

Files Size Format View
artconlli_a2017_tellado_itxaso_bridges.pdf 398.6 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters