To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/4341

El reconeixement del present històric a l'educació primària. Cap a un ensenyament-aprenentatge interdisciplinari dels temps verbals
Casas-Deseures, Mariona
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Resum: Aquest article parteix d’una recerca sobre didàctica de la llengua que gira entorn del reconeixement del valor retrospectiu del present (present històric) per part d’alumnes de 3r i 6è d’educació primària. Els resultats mostren que els participants recorren a la seva experiència, al coneixement del món i al coneixement que tenen sobre els marcadors temporals per resoldre la tasca que se’ls proposa. A les conclusions es reflexiona sobre la necessitat de plantejar l’ensenyament-aprenentatge dels temps verbals des d’un punt de vista interdisciplinari. Abstract: This article is based on a research in language teaching which is about the recognition of the retrospective usage of the simple present tense (historical present) by students of 3rd and 6th of primary education. The results show that in order to solve the task students focus on their own experience, their world knowledge and their knowledge about temporal modifiers. The conclusions propose to teach verb tenses from an interdisciplinary perspective.
-Educació primària
-Gramàtica comparada i general -- Verb
-Llengua -- Didàctica
Tots els drets reservats
(c) Universitat Rovira i Virgili
Article
info:eu-repo/publishedVersion
Universitat Rovira i Virgili
         

Full text files in this document

Files Size Format View
artconlli_a2015_casas_mariona_reconeixement.pdf 133.8 KB application/pdf View/Open

Full text files in this document

Files Size Format View

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters