To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/4209

Els contes infantils com a creadors de contextos d’aprenentatge de matemàtiques
Portet i Lozano, Núria
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2014-2015 Aquest treball té per objectiu presentar una proposta metodològica basada en l’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a través de l’ús dels contes. Amb aquest enfocament es pretén, per una banda, proposar activitats matemàtiques mitjançant la resolució de problemes vistos en els contes i aplicar-los a contextos reals i significatius per als infants. Per altra banda, crear contextos d’aprenentatge de matemàtiques on -a més de l’aprenentatge d’uns continguts- es fomentin els processos matemàtics implícits en aquest procés. El treball comença revisant els aspectes teòrics en els quals es fonamenta la proposta i a continuació les propostes dutes a terme en una aula, l’anàlisi dels resultats obtinguts així com les conclusions a les quals s’ha arribat sobre per què els contes, a més d’entretenir i meravellar, poden ser un bon recurs per desenvolupar activitat matemàtica. The aim of this project is to present a methodological proposal based on the education and learning of the mathematics through the use of tales. This approach intends, on one hand, to propose mathematical activities through the resolution of problems seen in the tales and apply them to real and meaningful contexts for children. On the other hand, to create contexts for learning mathematics where –besides learning contents– the implicit mathematical processes are encouraged in this development. The project begins by reviewing the theoretical aspects in which the proposal is based, followed by proposals are carried out in a classroom, the analysis of the results obtained, as well as the conclusions came across about why the tales, apart from entertaining and astonishing, they can be a good resource to develop the mathematical activity.
-Educació infantil
-Matemàtica -- Ensenyament
-Contes
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters