To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/404

La Formación en documentación en ciencias de la salud : opinión y perspectiva de los estudiantes de enfermería
Casas Baroy, Joan Carles
Universitat de Vic
Disposar d’informació és imprescindible per a poder prendre decisions correctament. La tendència actual en la pràctica professional és la de valorar el saber utilitzar instruments per a l’obtenció d’evidències científiques. La tecnologia actual posa a l’ abast dels professionals gran quantitat de documents i les eines per recuperar-los. Una de les fronteres que limita la disponibilitat d’ informació és la capacitat dels professionals en poder-la aconseguir i aquesta s’aconsegueix a través de la formació. Des de la perspectiva docent ens preguntàvem si és necessari formar als alumnes de ciències de la salut en temes documentals i quina repercussió està tenint en la seva labor quotidiana. L’ objectiu del present estudi és conèixer l’ importància que li donen els estudiants de tercer curs d’ infermeria a l’aprenentatge de temes documentals, principalment referents a localització i recuperació d’informació. Es vol valorar l’impacte de la formació en documentació durant el període d’ estudis, la perspectiva de l’ impacte sobre el seu futur professional i la importància sobre la vida quotidiana en general. Metodologia. S’ha realitzat una enquesta autocontestada als alumnes de tercer curs de l’ Escola Universitària de Ciències de la Salut de la Universitat de Vic. L’ anàlisi es basa en comparar un grup d’alumnes que ha rebut formació a través de un mòdul específic de documentació, respecte la resta d’alumnes que no l’ han rebut. Resultats. En general, l’ importància que els alumnes atribueixen a la formació en aspectes documentals durant el període de formació acadèmica és de 8,75 punts de mitjana ( escala de 0 a 10). Confirmen que el mòdul de documentació els ha aportat ajuda per realitzar altres assignatures, els seus companys els demanen ajudes relacionades, han millorat la qualitat dels treballs i se senten més capacitats per localitzar i recuperar informació. En un futur laboral immediat, li assignen una importància de 9 punts i creuen els servirà per desenvolupar de forma més eficient l’activitat laboral. L’ importància en la vida quotidiana és puntuada en 8,75 punts, destacant com raó principal el poder seguir el ritme de la societat actual. Discussió. Els alumnes consideren que és necessari i imprescindible disposar d’unes habilitats mínimes en documentació. Els que han seguit el mòdul de documentació valoren més els beneficis que aporten aquests coneixements, respecte els que no l’han seguit. La pràctica i l’ adquisició d’ habilitats documentals han d’integrar-se progressivament, essent el docent el primer en estimular i promoure aquesta dinàmica dins de cada assignatura.
-Medicina -- Documentació
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Working Paper
Universitat de Vic
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Comella Cayuela, Agustí; Casas Baroy, Joan Carles; Javierre, C. F.; Garrido, Eduardo; Serra Jubany, Àngel; Puigdesens, Pilar
Comella Cayuela, Agustí; Yuste Colom, M.; Casas Baroy, Joan Carles; Marin, Francesc; Serra Jubany, Àngel
Casas Baroy, Joan Carles; March Amengual, Jaume Miquel; Comella Cayuela, Agustí; Ferrer Domènech, M.G.
Muñoz Sellés, Ester; Monreal Barba, Maria; Beatriz Gauna, Olga; Molina Fernández, Inma de; Casas Baroy, Joan Carles
Comella Cayuela, Agustí; Segura, R.; Marin, Francesc; Casas Baroy, Joan Carles; Javierre, C. F.; Garrido, Eduardo
 

Coordination

 

Supporters