To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/3824

Norbert Elias i les paradoxes educatives actuals
Collet, Jordi (Collet i Sabé)
Universitat de Vic. Facultat d'Educació
En el present article s’exposa la teoria de la civilització del sociòleg alemany Norbert Elias (1897- 1990). Aquesta perspectiva, que busca no perdre mai de vista la profunda interrelació entre els elements socials i personals, estructurals i psicològics, creiem que pot ser d’interès a l’hora d’abordar algunes de les tensions actuals tant del sistema escolar com de l’educació en general (famílies, lleure, esport, etc.) i llur interrelació. L’article, després d’exposar els elements més significatius de la proposta teòrica i analítica d’Elias, presenta a mode de conclusió tres paradoxes educatives actuals que, des de la teoria de la civilització, es poden comprendre més i millor.
-Norbert, Elias
-Ensenyament
-Sociologia
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Article
info:eu-repo/publishedVersion
ICE Universitat de Barcelona
         

Full text files in this document

Files Size Format View
artconlli_a2010_collet_jordi_norbert.pdf 314.2 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters