Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/10854/3750

L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars
Collelldemont Pujadas, Eulàlia
Universitat de Vic. Facultat d'Educació
Les tradicions escolars d’educació artística s’han construït des de la transmissió oral i escrita de projectes i programes. Tanmateix, la concreció de les propostes legislatives, ideacionals i teòriques s’ha expressat, fonamentalment, a través dels documents. Tant és així que, per exemple, la cultura escolar a l’entorn de l’educació artística s’ha anat conformant des dels projectes codificats en els llibres per a mestres i per a infants. Per aquest motiu en aquest article es proposa una aproximació a aquests llibres a fi de conèixer quines són les característiques dels discursos de l’aprenentatge artístic que s’han consolidat al llarg del segle XX en el nostre entorn; aproximació que s’assaja a partir d’encreuar les petjades que han deixat els llibres escolars amb la seva imbricació o, fins i tot, negació amb les tendències de la pedagogia contemporània.
-Art
-Estètica
-Art -- Ensenyament
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Article
info:eu-repo/publishedVersion
ICE Universitat de Barcelona
         

Text complet d'aquest document

Fitxers Mida Format Visualitza
artconlli_a2009 ... a_art_visual_moviments.pdf 305.2 KB application/pdf Visualitza/Obre

Mostra el registre complet del document

Documents relacionats

Altres documents del mateix autor/a