To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/3430

Estrès: Estrès i salut, efectes en població universitària. Un perfil decriptiu de l'estrès acadèmic en estudiants universitaris a Catalunya i a la UVIC
Casas Terradellas, Marta
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2013-2014 Aquest treball pretén aprofundir en el coneixement de l'estrès, el seu funcionament, els seus desencadenants, el seu procés i el seu afrontament, en la seva vessant més psicològica. Paral·lelament també he volgut esbrinar quines són les investigacions que s'han fet sobre l'estrès acadèmic en estudiants universitaris i, amb tot això, he intentat establir una descripció de l'estrès acadèmic d'aquests estudiants. En aquest treball podem trobar un marc teòric amb els conceptes i perspectives sobre l'estrès en general i l'estrès acadèmic en particular, així com un estudi no experimental i transaccional, realitzat a través de l'inventari SISCO de l'estrès acadèmic, creat per l'autor Arturo Barraza, als alumnes universitaris. Els resultats mostren que un 90% dels alumnes enquestats han afirmat haver tingut moments de nerviosisme o preocupació durant el curs, puntuant el seu nivell d'estrès amb una mitjana de 3,51 en una escala tipus Likert de 1 (poc) a 5 (molt). In this work I wanted to deep in the understanding of stress, its operation, its triggers, its process and its coping in the psychological aspect. Simultaneously I also wanted to find out what research has been done on university students and academic stress, and I tried to establish a description of the academic stress of these students. In this work we find a theoretical framework with the concepts and perspectives on stress in general and in particular academic stress, as well as transactional and non-experimental study to the university students, conducted through the inventory SISCO stress academic created by the author Arturo Barraza. The results show that 90 % of students surveyed said they have had moments of nervousness or concern during the year, scoring his stress level with an average of 3.51 on a Likert scale of 1 (little) to 5 ( much) .
-Estrès
-Estudiants universitaris
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters