To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/3420

Estratègies psicològiques de màrqueting : Supermercat Mercadona i l'estratègia de posicionament
Bueno i Repiso, Cristina
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2013-2014 Aquest treball presenta una investigació realitzada sobre les estratègies psicològiques de màrqueting que utilitzen les grans empreses que gestionen els supermercats per atraure als consumidors i augmentar les seves vendes. L’objectiu de la investigació es centra en conèixer més a fons com es dóna, en particular, una estratègia de màrqueting - l’estratègia de posicionament- a la cadena de supermercats Mercadona, i esbrinar el comportament i el grau de consciència dels consumidors davant aquesta estratègia. L’estudi s’ha realitzat al Mercadona de Montcada i Reixac al mes de Gener del 2014. Per tal de realitzar aquesta investigació, s’ha enquestat a 180 consumidors de Mercadona i s’ha realitzat una entrevista en profunditat al responsable de màrqueting d’aquest supermercat. Els resultats obtinguts un cop realitzat l’estudi indiquen que les estratègies de màrqueting que empra Mercadona – concretament l’estratègia de posicionament- condicionen la compra dels consumidors i les seves actituds, no obstant, els consumidors coneixen l’estratègia i els missatges que emet Mercadona per modificar el comportament dels clients i augmentar les seves ventes. This study shows an investigation about how supermarkets companies use psychological strategies in marketing in order to attract consumers and increase their sales. The aim of the investigation is focused in knowing deeply how a specific marketing’s strategy (positioning strategy) is accomplished by Mercadona’s group, and find out the consumer’s behavior and conscience level in front of this strategy. The study has been made at Montcada i Reixac’s Mercadona during January’s 2014. To make this investigation, 180 Mercadona’s consumers had been polled and the marketing manager of this supermarket had been in-depth interviewed. The results obtained at the end of the study shows that marketing strategies used by Mercadona (specifically positioning strategy) are conditioning consumer’s purchases and their attitudes. However, consumers are aware about the strategy and the messages that Mercadona emit to modify their client’s behavior and increase their sales.
-Màrqueting
-Consumidors -- Conducta
-Supermercats
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters