To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/2522

Les lletres de confegir: l’atenció a la diversitat en el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura
Colom Serrat, Montse; Prunell Plantalech, Estel
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 L’aprenentatge de la lectoescriptura és complex. Aprendre a llegir i escriure implica dominar moltes habilitats. A l’escola habitualment es treballa de forma mecànica i poc significativa. L’objectiu d’aquest projecte és conèixer si les lletres de confegir de Maria Montessori encara tenen vigència en l’actualitat. En aquest sentit, s’ha valorat el racó on hi ha aquest material, ja existent a l’escola, per posteriorment fer una proposta de millora i desenvolupar-la dins el marc d’una aula de P5. A través d’algunes situacions reals d’aula volem il·lustrar les possibilitats de la nostra proposta. L’experiència realitzada amb infants de l’últim curs d’Educació Infantil indica que treballar el procés de lectoescriptura amb aquest material és una bona eina per atendre a la diversitat existent a les aules actuals. Learning to read and write process is not an easy subject. Learning to read and write means dominating lots of skills. At school it is usually treated in a mechanic and not significant way. The aim of this project was to study if Maria Montessori’s movable alphabet are or are not still useful. In order to reach this aim, first of all the corner which contains this material, already existing in the school, was observed. Then, a proposal it’s for improvement was made and essayed in a real P5 classroom. Through some real situations, we want to show the possibilities of our proposal. The experience gained by working with children in the last year of the childhood education suggests that the use of the learning to read and write process is still a useful tool to attend the existing diversity in current classrooms.
-Lectura
-Escriptura
-Educació infantil
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters