Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/10854/2521

Anàlisi dels coneixements intuïtius i del canvi conceptual en infants de parvulari, sobre els animals que viuen el seu entorn
Clement Serra, Xavier
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 En aquest projecte es reflexiona sobre l’ensenyament de les ciències al parvulari i com els infants aprenent conceptes relacionats amb el regne animal. La ciència escolar classifica la gran diversitat d’espècies que formen aquest regne en dos grans blocs, els vertebrats i els invertebrats, però en els patrons que ens ofereixen els animals per descobrir a ull nu aquestes particularitats són molt complexes d’observar. La visió que tenen els infants de parvulari sobre els animals del seu entorn sovint és molt allunyada de la realitat i els alumnes es creen concepcions alternatives per entendre els animals que observen. En l’estudi es realitza un recull de dades, a l’inici i el final d’una unitat didàctica, analitzant les representacions i les diferents formes de classificació dels animals de l’entorn que utilitzen els infants. Les conclusions són una reflexió sobre el perquè d’aquests coneixements alternatius i la manera de com aconseguir un canvi conceptual. This project thinks over the science education in the preschool and how children learn concepts related with the animal kingdom. The school science classifies the large diversity of species that set up this kingdom through two big blocks, vertebrates and invertebrates. At first sight, the patterns that animals give us to discover these special features are really complex. The vision that preschool children have towards their surrounding animals is usually far away from the reality. Pupils create misconceptions to understand the animals they observe. There is a piece of information gathering made up in this study: at the beginning and at the end of a teaching unit. The representation and the different animal classification of the environment use by children are analysed in it. To sum it up, it is thought the reason why of these alternative knowledge and the way to achieve a conceptual change.
-Escoles bressol
-Ciència -- Ensenyament
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
         

Mostra el registre complet del document