Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/2487

Efectes de les separacions o divorcis en el rendiment acadèmic dels alumnes de 5è i 6è d’una escola local
Duran Sañé, Lídia
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 Aquest Treball Final de Grau aporta els resultats d’un estudi sobre els efectes i condicionats que suposa pel rendiment acadèmic dels alumnes de cicle superior de primària el divorci o la separació dels seus progenitors. Ens trobem davant l’augment del nombre de trencaments familiars, que ha esdevingut un fenomen clarament observable en la societat, es tracta d’un fenomen complex, en el qual entren en joc nombroses variables. I el trencament també suposa conseqüències socials, en primer lloc, pels fills/es. En una primera part ens endinsem en les aportacions i teories que han defensat diversos experts al llarg del temps sobre aquest fet. En una segona part es presenten les conclusions i els acords extrets de diverses entrevistes amb mestres d’una escola local en relació a la possible vinculació entre trencament familiar i rendiment acadèmic. I, per últim, s’acaben comparat les visions dels autors teòrics amb les aportacions i visions dels educadors professionals; per arribar a les principals conclusions que, no es pot generalitzar els efectes negatius de la ruptura, cal veure també les possibilitats positives del moment i, per últim, destacar que la manera amb la qual la família s'afronta a la ruptura té una importància crucial a l'hora de determinar l'impacte d'aquesta la ruptura en els fills. This Final Dissertation (Treball Final de Grau) presents the results of an investigation into the effects of parental divorce or separation on the academic achievement of 10 and 11-year-old primary school pupils. The number of family break-ups has increased enormously in recent years and this is now a clearly observable and complex social phenomenon, the impact of which depends on a number of variables. These ruptures also have social consequences, first and foremost, for the children of the relationship. The first part of this report explores the theories and visions of this issue that various researchers have developed over the last half century. The second part describes the results of a series of interviews with teachers in a local school about the possible relationship between broken relationships and academic achievement, while the last section compares the views of the theoreticians and those of the professional educators. The main conclusion of this work is that family breakdown does not necessarily have negative effects on children; in some cases, this process can also be seen as positive. What does need to be emphasised is that the way the family deals with the rupture is of crucial importance in determining the impact of the break-up on the child.
-Divorci
-Separació conjugal
-Rendiment escolar
-Família
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Mostrar el registro completo del ítem