To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/48838

Distribució de valor afegit en l’empresa familiar: expressió de la seva riquesa socioemocional
Gallizo Larraz, José Luis
L'objectiu del treball és provar si les restriccions que estableix l'empresa familiar per preservar la seva riquesa socioemocional (SEW) provoquen tensions internes en la distribució del valor afegit i si aquestes perjudiquen els seus resultats. La hipòtesi general és que els estils de gestió propis de l'empresa familiar, porten amb si pràctiques diferents d'assignació de rendes respecte a les empreses no familiars. Aquests diferents estils restringeixen en les empreses familiars l'objectiu de maximitzar el benefici a canvi d'obtenir un guany emocional. El nostre estudi es basa en una anàlisi realitzada sobre les sèries de repartiment de valor afegit, ja que a partir d'elles es pot observar les polítiques de conservació del capital i de retribució seguit per les empreses. Els resultats de l'anàlisi factorial expressen que ser empresa familiar exerceix un efecte positiu en el factor tensió empresarial, i que tant la rendibilitat com el preu de les accions estan inversament relacionats amb els factors de tensió, per la qual cosa es pot deduir que la decisió de preservar la riquesa socioemocional en les empreses familiars posa en risc la seva rendibilitat i la cotització de les seves accions.
-Empresa familiar
-Distribució valor afegit
-Riquesa socioemocional
-Empreses familiars
(c) Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Lleida, 2014
article
publishedVersion
Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Lleida
         

Full text files in this document

Files Size Format View
qpef_a2014v3n1p5.pdf 1.121 MB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters