To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/48343

La diplomatura de educación social y el practicum: reflexiones en trono a la necesidad de contextualización del corpus teórico;
The social education 3 year studies and its practicum: considerations about the need of context the theoretical corpus
Balsells, M. Àngels
El presente artículo es una reflexión sobre el practicum en la Diplomatura de Educación Social; la necesidad de contextualizar los procesos didácticos a la realidad donde se desarrolla la intervención educativa, convierte a las prácticas en un lugar privilegiado para que los alumnos apliquen los conocimientos teóricos adquiridos a un contexto concreto. Este tiempo curricular debería configurarse como el más indicado para reflexionar sobre la acción, a través del conocimiento de diferentes ámbitos científicos. En el presente artículo se analizan estos aspectos, a la vez que se reflexiona sobre sus fundamentos didáctico s y pedagógicos. This article is a meditation about the practicum in the Social Education 3 year studies; the need of contexting the didactic processes to the reality where educational intervention is developed; practices is a privileged place where students apply their aacquired theoretical knowledge to a concrete contexto This courriculm time should configure it as the most indicated to meditate on the action, through the knowledge of different scientific scopes. Afterwards, these aspects are analysed while considerations about didactic and pedagogical bases of practices organisation are made.
-Educación social
-Educació social
-Pedagogia -- Ensenyament universitari
(c) Universitat Rovira i Virgili, 1999
article
publishedVersion
Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia
         

Full text files in this document

Files Size Format View
004417.pdf 4.827 MB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters