Notes:
|
A partir d'una aproximació a les dades estadístiques aparegudes en dues enquestes recents sobre el coneixement, l'ús i la configuració de les identitats lingüístiques en els joves, s'analitza la influència de l'escola en la reproducció lingüística d'una llengua minoritzada. S'observa que, mentre que el sistema educatiu té una gran importància en la reproducció dels coneixements tant orals com escrits de la llengua, disminueix la seva influència en la determinació dels usos lingüístics en llengua catalana, així com és nul el seu efecte en la configuració de la identitat lingüística catalana dels joves. A partir d'aquesta constatació, s'analitzen les possibles causes i es proposen alternatives que plantegen la configuració de la identitat lingüística dels joves com un projecte de futur.
A partir de una aproximación a los datos estadísticos aparecidos
en dos encuestas recientes sobre el conocimiento, el uso y la configuración
de las identidades lingüísticas en los jóvenes, se analiza la influencia de la
escuela en la reproducción lingüística de una lengua minorizada. Se observa
que, mientras que el sistema educativo tiene una gran importancia en la reproducción
del conocimiento de la lengua tanto a nivel oral como escrito,
disminuye su influencia en la determinación de los usos de la identidad
lingüística catalana de los jóvenes. A partir de esta constatación, se analizan
las causas posibles y se proponen alternativas que plantean la configuración
de la identidad lingüística de los jóvenes como un proyecto de futuro.
We analysed the influence of schooling on the linguistic reproduction
of a minority language from an approximation of statistical data that
appeared in two recent surveys about the knowledge, use and configuration
of the linguistic identities of young people. It was observed that, while the
educational system has a major influence upon the reproduction of knowledge
about language, in both its spoken and written forms, it has a more
reduced role in determining the linguistic uses of Catalan. It therefore has
little or no influence upon the configuration of Catalan linguistic identity in
young people. On the basis of these findings, we have analysed the possible
reasons for this situation and proposed alternatives that suggest the configuration
of the linguistic identity of young people as a future project. |